سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن ادبی دانشگاه زابل

صفحه خانگی پارسی یار درباره

با سلامی گرم...

با سلام

قبل از هر چیز، عرض پوزش بواسطه تاخیر در به روز شدن وبلاگ انجمن را از ما پذیرا باشید. دلیل اصلی این تاخیر ، شروع تعطیلات عید فطر و متعاقب آن تعطیل شدن جلسات شعر و داستان انجمن بود!

اما از امروز سعی می کنیم تا به یاری خداوند ، طبق قولی که پیش از این داده بودیم،‏هر هفته 3 نوبت به روز بشویم ، تا بهتر بتوانیم در باره ادب معاصر با یکدیگر به گفتگو بنشینیم.

قبل از هر چیز خبرهائی از انجمن:

1- طبق اخبار رسیده،‏قرار است در آذرماه امسال،‏کنگره بزرگداشت شاعر معاصر «هوشنگ ابتهاج(ه.الف.سایه)» در محل آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شود. البته هنوز از تاریخ دقیق برگزاری این بزرگداشت ،‏خبری به ما نرسیده است.

2- یکشنبه گذشته محفل یادبودی برای بزرگداشت شاعر فقید معاصر،‏فریدون مشیری در محل دانشکده پرستاری برگزار شد،‏در این مراسم  تعدادی از شعرای دانشگاه ملی و نیز انجمن شعر آزاد سرو سیستان حضور داشتند.

3- جمعه ، شنبه و یکشنبه گذشته نیز کنگره شعر مقاومت با موضوع انتفاضه در تالار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه س و ب در زاهدان برگزار شد. تعدادی از شعرای دانشگاه ما نیز در این مراسم حضور داشتند.

4- چهارشنبه گذشته محفل شعر خوانی هفتگی انجمن در محل ساختمان کلاسها برگزار شد. این برنامه که به یاد استاد احمد شاملو ،‏ آیه های بامداد نامگذاری شده بود ،‏با اجرای مهدی قنبری دبیر انجمن قبلی صورت گرفت.

شعری که در پی می خوانید ،‏ کاری از مهدی عمادی از اعضای شورای مر کزی کانون است که خطاب به حضرت ولیّعصر (عج) سروده شده است:

به امام زمان

ز راه می رسی و دل پر از نیاز می کنی

برای عاشقی چو من همیشه ناز می کنی

به انتظار می کشم ،‏چو ماه آسمان تو را

که جان بوسه خواه را ،‏محرم راز می کنی

به بخت بی فروغ من ،‏طلوع سبز تو نکوست

که این طلسم بسته را فقط تو باز می کنی

ز هر طرف که می روم ،‏ توئی براه عاشقی

به قبله گاه چشم من مگر نماز می کنی؟

به یک نگاه برده ای تمام هستی مرا

به قلب آتشین من ،‏سوز و گداز می کنی

شکیب جان خسته ام براه وصل تو نشست

نشیب شام هجر را پر از فراز می کنی!

به انتظار می کشد جهان تو را ،سوارعشق

ترانه حضور را چگونه ساز می کنی؟؟؟؟

امشب هم برنامه نقد شعر با اجرای امیر صائب کمالی در محل ساختمان کلاسها برگزار می شود.

تا دیدار بعدی خدانگهدارتان باد!